Tuesday, July 04, 2006

Chapter 79 - What's The Odd

What is the odd of having car trouble for 3 days in-a-row? Slim, yet happened to me last week.

1st day ~
The first one is with Kancil. Susah nak start lepas jalan jauh. Kebetulan, time tu aku singgah di Greenwood lepas balik dari keje ( <-- Cyberjaya-to-umah ). Bila nak start balik x bleh. Adeh! nasib baik ada pakcik yang baik. Dia offer nak tolak keta, I cannot say no to him. Maybe dia lebih arif.... Tolak pon xleh jalan, aku cakap, "Xpe la pakcik, nanti saya panggil mekanik je la...". Akur dgn situasi, aku pon mintak tumpang pakcik tu balik umah. Later that night, I went to fetch it with my brother.

2nd day ~
Memandangkan Kancil bermasalah, aku hanta utk servis kat Perodua Sri Gombak. Maka, pergilah kerja dgn Iswara omak aku. No problem at all....until the time I'm going to UIA to play basket. Tgh kesibukan org balik kerja, kereta mati kat Greenwood ( <-- apo ado puako kek greenwood tu ke hapo?! Asik2 keto den mati kek situ sajo....). Dok tunggu lampu traffic untuk menghijau, bleh lak mati. Lane kanan plak tu. Adeh! Aku pon keluar keta dan melambai2 kat satu brader yg tgh tunggu aweknya ( mungkin ) di seberang jalan. Nasib yang baik dia dtg tolong. Tapi 1 horsepower mana cukup, aku pon cuba la thn mat2 motor mintak tolong.... malangnya, masing2 buat bodoh saje ( <-- mungkin mereka memang bodoh kot). Nasib lagi dtg 2-3 uncle tolong tolak ke seberang jalan. Park je kat situ, aku trus call pomen. Ah! rupa2nya masalah bateri..."Keto auto nih meme make bateri. Xpe.... abe amikke bateri deh". There goes RM 150 ~~~~

3rd day ~
Al-kisah keta Kancil masih dibengkel. Mmg kena amik arini, kalau x menapak la aku pegi Cyberjaya. HAhahahaha ....mungkin tidak. Iswara yang dah ok baterinya, masih xleh start. Petrol abih daaaa.... 1 hal la plak nak gi beli petrol. Keta lak xde. Pikir2, decide guna keta abang aku. Kereta volvo dia sewel sket. Lambat panas. Dari umah ke petrol stesen tu asik gear 1 je. Kalau stesen depan umah xpe gak... Sbb lambat panas, dia xleh nak tukar gear. So, rev kaw2 la keta tu..... Setel minyak, amik Kancil, trus aku pegi Cyber.....Huhuhuhuhu.....

No comments:

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody