Tuesday, June 27, 2006

Chapter 78 - Dizzy And Bored

Headache....penin la. Semalam dah la ponteng keje. Ponteng tanpa MC sangatlah tidak digalakkan. Nasib baik aku bukan pekerja tetap kat company nih. Idak nya, sampai la notis kat meja aku pagi esoknya. Keje ni bukan tempat main2; bila dah sain contract, tenaga ko mmg wajib dikerah habis-habisan utk buat itu dan ini. My SV did call me yesterday. Aigooo!! baru nak e-mail dia, kata aku x dtg keje sbb demam. Nasib baik dia x maki hamun aku dalam tepon. Walaupon suara maintain perlahan tapi masih ada nada2 kejam. Seolah2 mcm cakap mata tutup setengah... Imagine sendri la....

Tapi member aku dah cukup masak... kalau malam tu ada game england, esoknya aku mesti absent from action. Siap bleh sms perli2 kat aku. X makan punya aku ngan perli ko. Ko tu pon sama buat praktikal ngan aku. Haahahaha.

(*&98dasjjkhas8798......pening lagi. Just now, I did some cabling job. Dis-entangling dozens of cable. Adeh, kepala pon dah berpusing2 melilit kabel2 nih. 1.36 pm and still x lunch lagi, perut dah berkeroncong. Tapi x sesedap keroncong Farhan AF4 yang aku salute abis. She's the champion. Yang lain2 adalah chempiang. Hahahahha... Kembali kepada keje, ingat nak mintak balik cepat sbb pening. Bleh ke? Asal sampai umah je, layan k-drama, j-drama, anime ngan ps2. Hampeh! PC Ijam x siap2 lagi baiki. sape sruh hantar kat aku. Selagi xde mood nak baiki, aku takat lalu seblah PCU mamat tu je. Tak kuasa nak check. AKU UNRELIABLE! Nah, aku sendri dah mengaku.


News from Newspaper~

"Nazri isytihar perang terhadap Dr Mahathir"
Komentar peribadi: Tun bukak cerita bila mengkritik cara pemerintahan Pak Lah. Biar lah dia mengkritik. Hal yang boleh selesai senyap2 bukanlah kawan media. Media suka benda yang bingit2. Exaggerate is their partner in crime. Anyway, dalam kerajaan musti ada pembangkang. Orang yg menegur salah-silap dan memberi cadangan untuk memperbaiki sesuatu melalui mushwarah ( <-- tidak lagi, pembangkang lebih gemar hentam). Kritikan Tun cumalah kritikan. Amik mana yang jernih dan suling mana yang keruh.

"Cadbury chocs in Malaysia safe"
Komentar peribadi: Dah berkotak2 ceklat cadbury aku lahap, x penah pon sakit. So, korang jangan risau. Hahahaha...really, M'sian cadbury xde salmonella. Most ingredients are local's.

"New colour-changing snake found in Borneo"
Komentar peribadi: Last officially seen was 1921. Pandai la dia nyorok; sekarang baru jumpa balik. Sorang lagi yang nak celen ular ni adalah x lain x bukan.....Osama bin Laden. US pakai mole, satelit, GPS, WAP dan 3G pon masih xdapat kesan Osama. Mana eh? Aku rasa macam nampak dia masa sembahyang Jumaat kat Putrajaya aritu. Hahahha ( <-- mampus aku kalu CIA baca ni... mau M'sia kena attack).

"A hazy future for Malaysian hockey team"
Komentar peribadi: Kalau dulu berebut tempat 1 dan 2, kini Hoki M'sia merebut tmpt ke 7 dan ke 8. Hebat la tu... Banding dgn semua negara di dunia yang luas ini, M'sia dpt tempat ke 7 ( <-- cuma 8 buah negara yang participate. Sekian). Apa lah nasib... Sebab aku xreti main hoki, xleh nak kritik lebih. Tapi aku guna common sense untuk mengulas..... KAYU LA KORANG. HARAP GAH JE LEBIH. BAIK BAGI KAYU HOKI TU KAT AKU BUAT KAIT BUAH MANGGA BELAKANG UMAH AKU!!! Nasib senario sukan diMalaysia yang harap panas kepetang, tapi hujan tahap banjir kilat ditengahari.

"Bush: North Korea must detail missile payload"
Komentar peribadi: Bodoh sungguh makhluk yang bernama G.W Bush, orang2 yg patuh dgn telunjuk zionis dan orang2 yang tidak pernah sangsi dengan keputusannya. Henry Ford antara orang yg lantang menentang penjajahan minda zionis menyatakan, "Jgn meletakkan semua kesalahan diatas bahu orang2 America, tapi kepada zionis2 yang licik dan keji". Ini juga disokong Tun M. Wahai Bush... kamu sorang saje ke yang boleh ada nuclear? Mulia sangatkah idea kamu utk menjadi sole-protector of the world? Kamu bodoh. Rakyat kamu cuma tunggu masa utk sedar yang kamu menipu dan menindas Islam. (<-- amik kau... komentar syok sendri dari aku.)

+++Bertambah pening...Nak balik la....++++

No comments:

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody