Thursday, June 22, 2006

Chapter 77 - I'm Just Sleepy

2 hours of driving (home -> office -> home), plus roughly 8 hours at office, make my ass flat. Orang komplen, keje ofis senang. Duduk saje, bawah air-cond yang dingin, mengadap komputer, kalau ada internet lagi senang, bleh surf sana sini......... tapi korang x tau, betapa seksa aku duduk sepanjang masa. This daily routine makin meleperkan punggung aku yang gebu. Nasib je x tumbuh bisul (orang kata, duduk atas bantal nanti tumbuh bisul) sebab aku duduk atas kerusi. hahahha.....

7.00 pg - Bangun
7.45 pg - Drive gi ofis
9.00 pg - Sampai ofis

Activities are computer-based. Such as:
  • Check connectivity. Work is top priority. Ye la...kang supervisor tgk aku sampai keje terus chatting, mau fail praktikal aku.
  • Bukak fantasy World Cup. Tgk berapa point dapat dari game smlm.
  • Bukak website Man United. Nak tengok kalo ada transfer rumours.
  • Bukak portal fakulti aku. Baru2 ni ada sorang nih post pasal praktikal training dia (Nak kongsi ke atau nak show-off?). Punya la cerita pasal apa yang dia dah belajar during practical. Berjela2 la post dia. Aku hanya mampu baca je la. Takat nak aku post sama, segan la plak. Aku punya x sampai 2 baris je kalau nak cerita. Hahahaha
  • Update table World Cup. Download it at www.download.com ....Senang je, masukkan score dari game2 semua pastu dia sendri akan adjust table sampai ke final.
  • Bukak circles99, baca new entry dari ballers. Haram la diorang nak slalu post.
  • Bukak forum jasinian. Yang slalu post pon muka yang sama je. Alien, aku, izah dan sekerat dua makhluk.
  • Baca blog Q, Dr Izah ( <-- kalau update) dan yang penting mentallydisturbed. Cerita lembut mostly pasal AF.
  • Tengok binatang peliharaan aku kat neopet.com .... Ingat: Don't kill the animal, coz the animal can kill you too... <-- cam sial je apek.
  • Bukak e-paper. Utusan, metro, berita harian, the sun, NST, nanyang sian pow, tamil naidu, The times, wall street journal...semua aku baca.
  • Dengar mp3 sambil download. ( <-- good way to fully utilize the bandwidth
12.00 th - lunch (optional) <-- knape optional, sat lagi cerita 2.00 ptg - balik lunch. Kekadang awal sket.
4.00 ptg - Kalau aku optional'kan lunch, ni lah time aku balik. Kira lunch terus balik. 2 dalam 1. Xyah nak pening2 pikirkan traffic jam. Padahal makan kat umah. Alasan balik awal.
5.30 ptg - Time balik secara official.

Huarghhh!!! Ngantuknya. Baru balik lunch. My seating was good today. I had a good view. Bukan macam 1st day aritu. Arini, aku dapat melihat lurah2 dan longkang2 anak bangsa kita. Adakah ini suatu yang dapat dibanggakan? Usually jenis2 ni agak berhati2. Mereka dikategorikan sebagai sederhana bilamana mereka berpakaian seperti, "I nak tunjuk I punya barang, tapi I xnak straight to the point, dan I tak nak pulak tutup abis; biar kat tengah2. I wasatiah tau. Kan kesederhanaan tu namanya... ". Pakai seluar londeh pon masih ada spender cover line. Tapi kali ni spendernya masih x kering atau lupa nak amik kat dobi. Teringat plak aku kepada coin slot kat mesin arcade yang menggunakan token sebesar syiling 50 sen. Gasak kamu la....

1 comment:

izahAhmad said...

weh ko ade neopets ke? hehe add le aku ;) tgh kompol NP nak beli lab map piece nih 170/500k =p~

username silver_blue108

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody