Wednesday, August 30, 2006

Chapter 97 - To Celebrate Thy Freedom

As usual. Malam merdeka akan berlalu seperti biasa bagi aku. Akan tinggal lah aku sengsorang dirumah sewa yang sepi ini, sambil melayan cerita2 yang didownload di internet dan melayan selection of my fav songs. Midi dan Faibo dah keluar dgn awek masing2, Ammar pegi mana ntah ngan Daus; pegi tgk bunga api kat dataran kot... Ah Seng dah lesap ntah kemana dan Hafiz akan keluar ngan kakak dia. So, I got the whole house on me tonight. Mmg dah tabiat anti-majlis aku membuatkan aku lebih suka lepak dirumah daripada hu-ha kat luar. I pretty much don't like crowded place kerana boleh membuatkan aku pening kepala. "Apakah maksud kemerdekaan bagi anda?", tu adalah soalan dlm kuiz Pn Edora (<-- kelas CSA yang aku x amik). Mungkin Pn Edora mempatriotikkan soalan2 kuiz beliau ataupun sekadar memberi markah free kepada mereka yang datang ke kuiz pagi tadi (<-- kes ramai x dtg la ni....). It's understandable.... ramai dari kelasnya yang sibuk dengan I-Hack hujung minggu ni. Internation Hacking is an event organized by the faculty which is quite grand, cos this year they're going international. Unlike last year which was national level, this year far more grand. Hopefully, majlis tu se'gah nama. Jgn la nama international, tapi xde content. Orang datang pon kutuk2. Kan dah x best (<-- mcm UIA punya Foscar. huhuhuhu)...... Aku? X terlibat secara lansung. Tapi aku handle booth utk kelab OS which I'm not sure how to handle it with only 2 persons. Plus, I've got training on Friday's night and Saturday's eve. Hmm.... Look like I have to sacrifice the I-Hack coz kalau x dtg training nanti kena sembur dgn Mr Manager yang bulky dan comey. X sanggup aku...

Weh...dah tersasar jauh. Kembali kepada persoalan tadi. What is the meaning of independant to you? It's obvious utk mat rempit bahwa maksud kemerdekaan utk mereka adalah racing dan meraba punggung dan buah dada minah2 yang berada dicelahan ribuan orang yang celebrate merdeka kat StarHill, KLCC, Bangsar. So... mereka2 yg nak celebrate tu harap jangan ghairah sgt, silap2 orang lain yg terlebih ghairah. Elakkan tubuh badan anda dari dijajah rempit2 itu. Bagi aku, xde maknanya kerana nampak gayanya kalau senario di Malaysia x berubah, kita akan dijajah lagi. Penat mcm mana pon govt menanamkan rasa cinta negara dan bangsa, xkan berhasil kerana bukan mudah merubah sikap.

Selamat Menyambut Kemerdekaan ke-49.

No comments:

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody