Wednesday, May 31, 2006

Chapter 70 - The Hate

World Cup; the most biggest sport event in the world. Tak payah nak heboh, semua dah tau. X perlu aku kasi tau yang WC kali ni diadakan kat Germany. Aku suka gila ngan bola sepak, tapi event kali ni aku kurang hype sket. Bukan sebab Rooney x main ke hape, tapi mmg aku kurang amik kesah. Aku lebih excited ttg off-season transfer window. Lebih gemar nak tau sape pegi dan datang. Tapi WC karang aku tetap menontonnya kat TV. Aku jeleskan kengkawan yang ada disekitar Europe pasal diorang dapat tgk Live waktu prime, kita yang berada di timezone yang berbeza ni payah sket pasal kena bersekang mata sbb nak tgk live. Tgk delayed punya x best la...
Skrg ni all participated team are busy with their warm-up matches.
Pagi tadi sempat la tengok Astro tunjuk highlight matches and one of it is Japan. X ingat lawan apa, tapi Jepun mmg bagus la. Jauh meninggalkan team2 asia yang lain. Apatah lagi nak compare ngan team bolasepak kita yang suatu ketika dahulu pernah gah. Nak salahkan sape? X baik...jangan asyik salahkan orang je kita. Baca paper, orang tu hentam sana, orang ni hentam sini. Adoi...Bila la nak maju. Kerajaan pon kasi geran 3.5 Juta ringgit je. JE! Mana cukup. Invest la lebih sket. Ikut cara MyTeam tu ada baiknya...mencari player2 kampung yg ada talent tapi malas nak pegi tryout state. Dasar malas! Semua nak kena suap. Bab yang aku setuju tu, bila ada hakikat yang there are talented players hidden somewhere kat Mesia ni. Pegi la cari. jangan asyik harapkan sekolah sukan je yang cuma beberapa bijik je. Amik dari usia muda pastu train. Buat lagi sekolah atau akademi bolasepak.
Antara masalahnya adalah ibu bapa yang nak tengok anak2 diorang jadi arkitek, lawyer, doktor dan apa2 profession yang kasi gaji 4-5 angka. Kalau di England, Argentina, dll, PEMAIN BOLASEPAK adalah 1 profession yg diambilkira. Nak anak diorang jadi pemain bola, dan hantar bebudak tu gi akademi. Bukannye diorang x belajar, tapi belajar sambil bermain. Best gile cenggitu.

No comments:

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody