Saturday, December 18, 2004

Chapter 12 - The Brave Men Win

I wonder how horoscope can be soo accurate. Well, not all the time but most of it I found the predictions really happened. I read this monthly horoscope at some local magazine and amusingly, it do have similarities with things going on around me. But I was taught not to believe these kind of things. I wonder, do they really did some research on it, or they just making this up? Katakan aku cakap, sesape zodiak saggi akan ada masalah dengan duit bulan ni. Then sok lusa maybe dia hilang duit or nak beli barang tapi xde duit or kawan mintak hutang tapi xde duit nak bayar. Things that often happen. Pastu bila dia baca horoscope tu, maybe dia cakap,"Wow, they're damn good". Really, aku x brape percaya dan x sangat x percaya. Coz sometime, aku rasa sronok baca horoscope tuh dan compare dengan apa yang berlaku kat aku.

Have u ever stumble upon a cute girl who happened to walk @ date with some "definitely u look better than him" kind of guy? Happened to me a lot. Not that I'm not seeing someone, but when that happened, it's kinda struck me. "Kenapa la pilih mamat tu... muka cam tongkang pecah...Kenapa tak pilih orang cam...aku ke?"(oh gosh! Hope she didn't read this). Actually, not applied to all guys. Ye la... lain orang, lain la tahap ke'hensem'an dia. Cuma certain2 kes bila awek tu cam langit yang cerah sambil burung2 berkicau merdu terbang bebas dan balak tu lak cam kerak bumi. Sesape yang terasa tu hope x terasa lepas baca next sentences. Bagi aku walaupun muka x berapa mengizinkan, tapi aku respek diorang sebab berani. Kalau x berani nak ayat, x dapat la awek cenggitu rite? Maybe mamat tu tau camne nak susun ayat, tau camne nak hiburkan minah tu, tau camne nak maintain dan especially have the courage to approach her. Yang minah2 lak bukan sumenya suka kat Brad Pitt ataupon Collin Farrel, tapi ada gak yang tergila-gilakan Rosyam Nor atau kat Zamarul. Pendek kata selera x sume pompuan same. Tapi bila tanya, katanya rupa x penting la...yang penting hati dan hormat kehendak dia la, walaupon hakikatnya rupa masih salah satu aspek yang dititikberatkan. So, pada lelaki yang agak2 x lepas standard pompuan ni bleh la start pakai krim pencerah muka ke, pupur jerawat ke atau jamu langsing perut (utk certain2 kes, cam aku ke..Huhuhuhu). Jangan lak pakai cover powder, lipstick ataupon cukur bulu kening. Dah lain cerita tu.
Kayla, ingatkan nak cerita pasal seminar BTN yang aku attend pagi tadi, tapi rasa malas lak nak menaip lagi. Aloha...

No comments:

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody