Wednesday, September 24, 2008

Chapter 197 - Before

while i flipped the astro channels on my crappy 14" TV, i stumbled upon classic 1986 transformer cartoon. they translate the language to bahasa malaysia and if i'm not mistaken, i watched the same series in other languages. English of course and also Tamil. Among these three, the worst is the one in bahasa Malaysia. Somehow, it's funny to hear the voices of Giant, Nobita, Kiteretsu and Rantarou in a Transformer series. berkerut muka aku dengar suara2 robot yang sengaja di'distort'kan. Tak pernah aku tengok kartun sambil berkerut muka. bacaan skrip yg teruk, nada suara yang dibuat2, mmg lawak giler.

Comic #1
Megatron: Terangkan pada saya, apakah tempat ini?
Budak: Tempat makan ais krim kot.

Comic #2
Budak dan Bumblebee versi sampah dikurung dlm bilik oleh Megatron
Budak: Habislah, apa kita nak buat ni?
Bumblebee versi sampah: Jangan risau, saya ada lampu.

Comic #3
Bapak budak: Bagitau ayah, apa kamu buat disana?
Budak: Saya dapat tahu hari ni hari jadi UltraMagnus, sebab tu saya nak tolong menjayakan persidangan damai sebagai hadiah hari jadi UltraMagnus.
Bapak budak: Hari ni hari jadi UltraMagnus?
UltraMagnus: Saya pon tidak tahu bila hari jadi saya.

Transformers Rocks! Transformers in Malay language NOT!

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody