Wednesday, September 29, 2010

Chapter 249 - Magika


Hi guys.. apa plan weekend? xde pape? why don't u bring ur family or girlfren to watch Magika. It's a musical from KRU Pictures. Garapan dan idea dari Edry KRU ini sangat tonton'able.. I was intrigued to watch it ever since i saw the trailer/ost somewhere in mid of this year. My first thought was, "Diana bole la nyanyi.. not a pro level, but boleh la..". So, i've booked a slot in my mind to watch it once it is aired. Baru malam kelmarin dapat tengok ngan cik tunang. Itu pon paksa tengok, xkira la letih ke xletih bekerja, wajbib gi tengok malam tu.. (sbb mlm tu je yg free).. first 5 minutes tu rasa macam good intro, tapi lakonan diana and dak malik tu mcm kureng sikit and can be improved a lot.. once 2 watak tu masuk magika, the later 8-10 minutes rasa mcm quite sucks.. aku dah mula fikir, "Alahai.. xkan flop kot.. I don't want to sit here for 2 hours if the movie going to be more like this".. sebabnya, aku rasa terlalu sendat sangat nk perkenalkan watak2 fantasi sampai kelam kabut.. then kluar Aznil/Pak Pandir.. XBEST nak mampus! naik meluat aku nengok.. but worst is that, i had to admit that Apek Senario/Hang Tuah menyelamatkan keadaan.. haih.. tu pon sorang lagi aku meluat. tapi dia telah menyelamatkan apa yg bakal menjadi sucks dalam movie tu.. then afterwards, everything falls into its places.. The most hilarious moment bila mai tang advisor Ning/Puteri Gunung Ledang yg dibawa oleh Sabri Yunus.. Totally pecah perut. then followed by other great characters and casts. Cik tunang begitu benci dengan Nabil/Orang minyak yg sangat horny sambil menjilat terung di tangan.. Haha.. aku cakap dia berjaya bawak karakter la kalau dah sampai benci nengok..

How to sum up the ending.. i would like to say not a happy one.. Better to see Mawi and Diana to be happily ever after.. Oppss.. spoiler!! Anyway, good one from Edry & KRU.. I learnt that he was inspired by his children's lack of knowledge of malay's folklores.. Bila dia bawak anak dia pegi Disney on Ice, sume karakter anak dia kenal.. bila sebut badang, mahsuri, nenek kebayan dan lain2.. langsung haram dia xtau.. maka terlahirlah Magika.. tapi aku rasa kalau dia garap lebih baik tentang watak2 tu, surely lagi bagus felem ni.. because aku rasa watak2 tu xakan tinggalkan kesan pada sesape yg xkenal mereka.. badang contohnya, aku rasa Edry sepatutnya tunjukkan lebih tentang apa speselnya badang; kekuatannya lah.. tapi dalam Magika, aku xnampak tu..

Meh la support good movies.. and Magika is an above decent movie in total.. but a great one in local movie industry. Lagu2 pon sodap.. tonton.. jangan xtonton.. :)

No comments:

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody