Thursday, January 28, 2010

Chapter 240 - Grandeur

Tepat di detik ini, manager aku sedang menyampaikan khabar berita pada Head of HR tentang keberangkatan aku dari syarikat ini. Punyala susah aku nk bagitau manager aku sbb dia bukan sahaja manager aku yg baik, tetapi kawan aku yang baik. al kisah, dia baru saje di'promote menjadi acting manager department aku, dan sudah sedia maklum, department aku ni sentiasa xcukup kaki dan tangan (bos besau, xyah la sep sangat nk hire staff.. padahal gaji staff mcm kami ni pon bukannya besar sangat.. pe la sangat tambah lagi sorang dua).. bila aku sudah tiada, makin kurang la kaki dan tangan die serta sukarlah dia nk melaksanakan wawasan dia.. kepada Hairul (hampir kepada nama sebenar), aku tau ko xbaca blog aku sbb aku xbagi link address blog aku kat ko, tapi aku nk ucapkan selamat maju jaya. cekal sungguh aku mewarnakan setiap huruf. good job apai.

I'll miss few things most definitely...
It has been 2 years. tahun lepas ofis lain, tahun ni merasa ofis baru.. tahun lepas aku 95 kg, tahun ni aku 83 kg.. hahaha.. apakah motif pemberitahuan ini? chill, sekadar menaikkan self-esteem aku..

Ofis baru

mentang2 dah nk kluar, baru nk bukak pekung didada... hahaha.. ni lah teratak persinggahan aku sejak projek aku di Port Dickson habes lewat tahun lepas. apakah gila nk aku ulang alik gmbak ke cyber? apakah gaji aku setaraf Vice President? ataupon busuk2 pon Project manager? kalau ye, dah tentu aku xblah dari sini.. Apa yang best kt ofis ni? Kemudahan Internet free.. beverage free (sila lihat point seterusnya) tapi kena bancuh sendiri la... aircond free.. toilet bersih.. couch pon selesa.. hahaha.. korang dengar pon rasa nk tumpang sekaki kan?? Maaf, hanya jari aku dan jari2 pekerja syarikat ni saje yg boleh access masuk bangunan. ofis pakai biometric access OKEEEEHH...

Milo

Bekalan milo kat ofis ni xpernah abih.. sekali beli berpaket2 gergasi yang dibawak balik dek sekretari syarikat. ikutkan byk lagi paket milo tu.. bukan takat 2 je, tapi semua dah aku bawak balik senyap2..

Monday Futsal

Ni sajela masa yang halal aku nk sliding tackle bos2 dan rakan2 sejawat.. paling tidak pon rembat bola to the balls.

Kawan

many friends i made during my stint at this company; melayu ada, cina ada, kakak india janitor pon aku kawan.. bukti yang aku ni bukanlah anti sosial alias racist.. kawan depan belakang sama ada.. kawan depan lain belakang lain pon ada... biasala, mana2 tempat ada.. kepada yang wish aku 'all the best', aku ucapkan terima kasih. korang je yang akan dapat kad dari aku nnt.. gagagaga..

1 comment:

Anonymous said...

gonna miss u then :( wish i could follow ur footstep

:: G Talk ::

:: ViD bOx ::


Wonderboy? - Nobody